Takaisin aihevalintaan
  1. Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimella numerosta 014 366 4010 ja verkkopalvelumme numerosta 014 366 4030
    • asiakaspalvelumme on avoinna 24h
    • verkkopalvelumme on avoinna ma-pe klo 8-20, lauantaisin klo 10-16
    • vastaamme puheluusi minuutin sisällä tai soitamme sinulle takaisin
  2. Tavoitat asiakaspalvelumme sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@jenergia.fi

Jos epäilet häiriötä veden laadussa soita viipymättä vikapalveluumme p. 014 366 4040.

Koko Jyväskylän alueella veden kovuus on 0,2-0,6 mmol/l (saksalaisen dH-asteikon mukaan 1,1–3,2) eli vesi luokitellaan pehmeäksi. Ylimääräisiä vedenpehmennysaineita ei näin ollen tarvita.

Jos hanasta tulee harmaata vettä, juoksuta vettä pieni hetki ja laske sitä kirkkaaseen lasiin. Pistä lasi pöydälle ja odota muutama minuutti. Jos vesi rupeaa kirkastumaan, eikä lasin pohjalle muodostu sakkaa, niin veden sekaan on päässyt ilmaa. Vesi on tällöin juomakelpoista. Mikäli vesi on ruskeaa, tai lasin pohjalle muodostuu sakkaa, ei vettä tule käyttää talousvetenä. Ongelma yleensä poistuu juoksuttamalla vettä kiinteistön omista hanoista. Putkistoihin vuosien aikana kertynyt sakka saattaa ajoittain lähteä liikkeelle painevaihteluiden tai virtaussuuntamuutosten takia.

Vedenlaatuun liittyvissä kysymyksissä voit jättää meille viestin oheisella lomakkeella.