Takaisin aihevalintaan
  1. Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimella numerosta 014 366 4010 ja verkkopalvelumme numerosta 014 366 4030
    • asiakaspalvelumme on avoinna 24h
    • verkkopalvelumme on avoinna ma-pe klo 8-20, lauantaisin klo 10-16
    • vastaamme puheluusi minuutin sisällä tai soitamme sinulle takaisin
  2. Tavoitat asiakaspalvelumme sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@jenergia.fi

Jos sähkönkulutuksesi tuntuu suurelta, suosittelemme, että aloitat kulutuksen syiden selvittämisen tutustumalla aiempaan kulutukseesi rekisteröitymällä kulutuksen seurantapalveluumme Monitoriin http://www.jyvaskylanenergia.fi/asiointi. Monitorista näet kulutuksesi historiatietoja jopa tuntitasolla, joten saat kokonaiskäsityksen taloutesi kulutuksesta. Tuntitasoinen kulutustieto auttaa selvittämään kulutuspiikkejä, kuten saunan tai uunin päälle kytkemistä. Yksittäisen, sähköpistokkeella kytkettävän laitteen sähkönkulutusta voi selvittää energiankulutusmittarilla, jonka voit lainata Jyväskylän Energian palvelupisteestä tai Jyväskylän kaupungin kirjastosta.

Joskus harvoin poikkeaviin kulutuslukemiin on syynä mittarin mittausvirhe. Jos epäilet mittarivikaa, ota yhteyttä paikalliseen sähkönsiirtoyhtiöösi, jonka vastuulla sähkömittarit ovat. Jos mittari on Jyväskylän Energian toimittama mittari, voit tilata meiltä mittarin tarkistuksen. Tällöin vaihdamme kohteen mittarin uuteen ja tarkistutamme vanhan mittarin puolueettomalla asiantuntijalla. Jos mittarissa todetaan selkeä mittausvirhe, mittarin vaihto ja vanhan mittarin tarkistus tulee Jyväskylän Energian kustannettavaksi. Jos mittarissa ei todeta mittausvirhettä, kustannukset tulevat asiakkaalta veloitettavaksi.

Joskus harvoin poikkeaviin kulutuslukemiin on syynä mittarin mittausvirhe. Jos epäilet mittarivikaa, ota yhteyttä paikalliseen sähkönsiirtoyhtiöösi, jonka vastuulla sähkömittarit ovat. Jos mittari on Jyväskylän Energian toimittama mittari, voit tilata meiltä mittarin tarkistuksen. Tällöin vaihdamme kohteen mittarin uuteen ja tarkistutamme vanhan mittarin puolueettomalla asiantuntijalla. Jos mittarissa todetaan selkeä mittausvirhe, mittarin vaihto ja vanhan mittarin tarkistus tulee Jyväskylän Energian kustannettavaksi. Jos mittarissa ei todeta mittausvirhettä, kustannukset tulevat asiakkaalta veloitettavaksi.

Voit seurata sähkönkulutustasi rekisteröitymällä asiointipalveluumme http://www.jyvaskylanenergia.fi/asiointi. Sähkönkulutustietojen lisäksi voit tarkastella palvelussamme esimerkiksi laskujasi ja sopimuksiasi ja tilata omaa osoitettasi koskevia häiriötiedotteita.

Energiansäästövinkkejä löytyy energiaoppaastamme osoitteessa http://www.jyvaskylanenergia.fi/energiaopas tai Motivan tarjoamasta energianeuvontaportaalista www.eneuvonta.fi. Lisäksi voit soittaa Keski-Suomen Energiatoimistoon ja keskustella asiantuntijoiden kanssa p. 010 281 4600. Keski-Suomen Energiatoimisto tarjoaa luotettavaa, puolueetonta ja maksutonta neuvontaa koko Keski-Suomen maakunnan alueella. Neuvonnan tavoitteena on auttaa ja ohjata kuluttajia keskeisissä valintapäätöksissään, joiden myötä uusiutuvan energian käyttö ja energiatehokkuus lisääntyvät.

Sähkön mittausvirheeseen liittyvissä kysymyksissä voit jättää viestin oheisella lomakkeella.